onsdag den 12. juni 2013

Nail polish rack! (neglelak.. reol?)

I weekenden havde mig og min far gang i et lille projekt. Jeg har nemlig i laaaang tid plaget ham om, om han ville lave en neglelak rack (ved ikke hvad man kalder det på dansk..) til mig. Men han har hele tiden sagt "Nej, jeg har ikke tid.. bla bla bla.. jeg er ikke tømrer.. bla bla bla" MEN for nogle uger siden begyndte jeg at tegne nogle skitser af hvordan den skulle se ud, og finde ud af målene. Efter det begyndte jeg at se en masse DIY videoer på youtube, og efter det var jeg rimelig overbevist  om at jeg selv kunne lave den. 
Det endte med at jeg fandt nogle hylder i xl-byg der var 80x20x1,8 cm og 60x40x1,8. Vi fik dem til at save dem så jeg fik 7 - 60x5x1,8 og 2 - 80x5x1,8. Udover det købte jeg sådan en bagplade ting, som vi selv savede til. Vi havde maling og grunder så det var jeg fri for at købe. I alt gav jeg omkring 270 kr. (jeg gav 100 kr for at de savede det). 
Planen var egentlig at jeg selv bare ville lime det sammen, men det mente min far ikke ville holde, så han hjalp med at skrue og sømme. Så faktisk lavede han det meste ^_^
Jeg har lavet en collage med billeder fra da vi lavede den og så er der et billede af det færdige resultet :D



Jeg er såååå glad for resultatet! Og der kan sagtens stå flere, da de står med ret stort mellemrum nogle af dem.


English Summary:
Last weekend me and my dad made a nail polish rack. I've wanted one for a really long time, but my dad didn't really want to help, because he didn't mean he could do it. After watching some DIY videos on youtube i had convinced myself that i could make one myself. 
I've used 7 - 60x5x1,8 cm and 2 - 80x5x1,8 cm. And a backing thingy. The store (xl-byg) cut the pieces for me, except the backing, which my dad sawed by himself. We had paint and primer, so i didn't have to buy that. Total it costed me about 270 dkk (about $48). 
My plan was to glue it together, but my dad didn't think it would last, so he helped me by screwing and putting in some nails. So he kinda did the most of it ^_^
I am so happy with the result! I love love love it :P

4 kommentarer:

  1. Det ser da rigtig fedt ud :) Gid det var mig der havde et lign. setup. Alle mine er jo gemt væk i en Alex :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også rigtig glad for den :D Kunne forestille mig at du har en del flere end jeg har, så den skulle nok være ret stor :P Men ja, det er synd at de skal være gemt væk i en skuffe :S

      Slet
  2. Ejj hvor er det fedt lavet! Sådan en hylde pynter da på enhver væg :-)

    SvarSlet