onsdag den 18. december 2013

Yndlings håndcreme: Matas glycerin håndcreme

I dag bliver det en smule anderledes indlæg. Det skal nemlig handle lidt om håndpleje, mere specifikt håndcreme. 
Jeg har altid haft problemer med at mine hænder bliver vildt tørre om vinteren og faktisk sprækker hvis jeg ikke bruger creme. Det er jo hverken rart eller så pænt ud, så for mig er det ekstremt vigtigt med en god håndcreme. 
Sidste år prøvede jeg denne Glycerin håndcreme for første gang, og der gik ikke længe inden jeg fandt ud af det virkede rigtig godt mod mine trælse tørre vinterhænder. Andre håndcremer jeg har prøvet går der ikke mere end 10 min. efter påføring, før mine hænder føles tørre igen. Sådan er det ikke med denne her! (Nu kommer der en meget dårlig beskrivelse) Den ligger nærmest sådan et beskyttende lag på huden. Men altså ikke på sådan en fedtet måde, så det føles som om den aldrig trænger ind. Mere sådan som om at det lægger sig i hudens overflade og så beskytter. Det er meget svært at forklare men jeg synes ikke den virker fedtet, og den trænger hurtigt ind hvis man ikke bruger for meget.
Det mest optimale ville nok være at man bruger den efter hver håndvask da glycerinen, der binder fugten, bliver opløst i vand. Jeg bruger den dog kun 1-2 gange om dagen: om aftenen og hvis jeg skal tage neglebilleder :D 
Den kan købes i Matas på 100 ml og 200 ml, og vist også med og uden parfume *link*

Jeg har selvfølgelig ikke prøvet alle håndcremer så der er stadig andre jeg godt kunne tænke mig at prøve. Her er tre jeg gerne vil prøve: Matas Natur håndcreme, The Body Shop hemp hand protecter og The Body Shop cranberry joy hand cream.



English:
This is my favorite hand cream at the moment. It's called "Matas Glycerin håndcreme". I've chosen not to translate all of this because it can only be bought in Denmark. 
Here are three other hand creams i would like to try: Matas Natur håndcreme (Denmark only), The Body Shop hemp hand protecter og The Body Shop cranberry joy hand cream

2 kommentarer:

  1. Det er også min foretrukne :)

    Christina

    krummerand.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Det er helt klart også minn yndlings håndcreme! Og jeg har prøvet RIGTIG mange.. Men den her vinder klart :) Har altid en stor på mit skrivebord og en lille i min taske ;)

    SvarSlet